ADVrider

Go Back   ADVrider > Search Forums
User Name
Password
Register Inmates Photos Site Rules Search Today's Posts Mark Forums Read

Showing results 1 to 40 of 272
Search took 0.02 seconds.
Search: Posts Made By: Farmer Roy
Forum: Australia Yesterday, 05:13 PM
Replies: 303
Views: 23,746
Posted By Farmer Roy
yeah depression can completely destroy the...

yeah
depression can completely destroy the enjoyment of everything, apart from perhaps crawling into a hole & contemplating your own death!

actually, the loss of interest in hobbies etc is one of...
Forum: Australia 12-16-2014, 06:20 PM
Replies: 303
Views: 23,746
Posted By Farmer Roy
being able to recognise symptoms & manage them...

being able to recognise symptoms & manage them before things get out of hand again is very important

I was diagnosed with depression 8 yrs ago

spent some time with a psych which was really good...
Forum: Australia 12-15-2014, 01:06 AM
Replies: 14
Views: 633
Posted By Farmer Roy
the Whippet will be there

the Whippet will be there
Forum: Thumpers 12-11-2014, 02:39 PM
Replies: 837
Views: 233,207
Posted By Farmer Roy
gday Poppy yeah, all good advice keep it...

gday Poppy
yeah, all good advice
keep it simple aye
cheers
Forum: Thumpers 12-10-2014, 11:27 PM
Replies: 837
Views: 233,207
Posted By Farmer Roy
Ok that's why I was thinking of modifying /...

Ok
that's why I was thinking of modifying / strengthening it by adding another strut from the rack down to the foot peg mounts.to strengthen or add support to the subframe
Forum: Australia 12-10-2014, 11:23 PM
Replies: 199
Views: 15,751
Posted By Farmer Roy
+1 Well said Jdeks

+1
Well said Jdeks
Forum: Thumpers 12-09-2014, 02:48 AM
Replies: 837
Views: 233,207
Posted By Farmer Roy
I'm guessing he was drawing comparison between...

I'm guessing he was drawing comparison between your fairing set up & my "farmer Roy" version? :D
Forum: Thumpers 12-08-2014, 11:07 PM
Replies: 837
Views: 233,207
Posted By Farmer Roy
anybody used these? looks like they could be...

anybody used these?
looks like they could be modified by adding another strut from rack to footpegs to beef up the rear subframe

...
Forum: Thumpers 12-08-2014, 10:08 PM
Replies: 837
Views: 233,207
Posted By Farmer Roy
yeah, that's what I was thinking ive seen...

yeah, that's what I was thinking

ive seen Joes tanks on Phils DR, quality workmanship there, but maybe a bit more expensive than I can afford at the moment :-)
Forum: Australia 12-07-2014, 04:00 PM
Replies: 116
Views: 12,520
Posted By Farmer Roy
Latest News 3.12.2014 First...

Latest News


3.12.2014 First Australian Dealer

We are pleased to announce we are in the process of ADR homologation in order to sell the new GP450 in Australia, this will be completed...
Forum: Thumpers 12-07-2014, 03:11 PM
Replies: 837
Views: 233,207
Posted By Farmer Roy
umm wanna do an unassisted crossing of the...

umm
wanna do an unassisted crossing of the Simpson Desert ( Australia ) next year, for that you need at least 40 l ( 50 to be safe ) of fuel & 20 l of water

don't want to cross 1100 + sand dunes...
Forum: Thumpers 12-07-2014, 12:47 AM
Replies: 837
Views: 233,207
Posted By Farmer Roy
Increased fuel capacity

want to carry more fuel
have 16 litre Safari tank I've blown out to 18
don't want to pay big $$ to get rear safaris for only an extra 10 l
apart from carrying bladders / jerrycan up high on...
Forum: Australia 11-30-2014, 08:36 PM
Replies: 19,214
Views: 2,309,274
Posted By Farmer Roy
or how about this? many similarities to the...

or how about this?
many similarities to the cricket death, but also VERY different

...
Forum: Australia 11-30-2014, 08:05 PM
Replies: 40
Views: 3,653
Posted By Farmer Roy
umm, yeah I do some casual work in a funeral...

umm, yeah
I do some casual work in a funeral home
but never seen anyone actually die in front of me
I can imagine it could be rather confronting
especially someone before their time
Forum: Australia 11-30-2014, 08:01 PM
Replies: 19,214
Views: 2,309,274
Posted By Farmer Roy
The death of cricketer Philip Hughes WAS very sad...

The death of cricketer Philip Hughes WAS very sad and I do admit to being shocked by it.
But really . . . . .?????
Am I the only one who thinks the media reaction & comment is way over the top?...
Forum: Australia 11-26-2014, 02:42 AM
Replies: 90
Views: 4,001
Posted By Farmer Roy
only if they are sedated first & there is a vet...

only if they are sedated first & there is a vet in attendance
Forum: Australia 11-26-2014, 01:49 AM
Replies: 90
Views: 4,001
Posted By Farmer Roy
chux wipes as ' filter skins ' some blokes say...

chux wipes as ' filter skins '
some blokes say use em dry
others like to oil em
what say ewes ?
Forum: Australia 11-22-2014, 02:32 AM
Replies: 29
Views: 2,265
Posted By Farmer Roy
+ 1

+ 1
Forum: Australia 11-16-2014, 04:29 PM
Replies: 22
Views: 932
Posted By Farmer Roy
New England Instruments in Tamworth might be...

New England Instruments in Tamworth might be worth a try
Forum: Australia 11-13-2014, 02:55 PM
Replies: 29
Views: 2,265
Posted By Farmer Roy
umm yeah things are pretty grim and when...

umm yeah
things are pretty grim
and when you're in a desperate situation everything else turns to shit aye
in 30yrs of farming ive never seen things as bad here
gunna have to have a serious...
Forum: Australia 11-13-2014, 02:11 AM
Replies: 29
Views: 2,265
Posted By Farmer Roy
umm dates ??

umm

dates ??
Forum: Ride reports 11-11-2014, 01:19 AM
Replies: 20
Views: 1,993
Posted By Farmer Roy
good trip report was interested in how the...

good trip report
was interested in how the Ural handled it
cheers
Forum: Australia 11-10-2014, 10:13 PM
Replies: 25
Views: 1,819
Posted By Farmer Roy
umm I live, work & breathe black soil when...

umm
I live, work & breathe black soil
when its wet a low guard isn't your only problem
front wheel blocks on forks
rear wheel blocks on swingarm
I've "skied" the front wheel of an XR a couple of...
Forum: Australia 11-09-2014, 01:28 AM
Replies: 29
Views: 2,265
Posted By Farmer Roy
Lentil's 40th birthday bash ??

Lentil's 40th birthday bash ??
Forum: Australia 10-27-2014, 08:36 PM
Replies: 852
Views: 121,217
Posted By Farmer Roy
a hell of a lot better than my Italian :lol3

a hell of a lot better than my Italian :lol3
Forum: Australia 10-23-2014, 11:10 PM
Replies: 852
Views: 121,217
Posted By Farmer Roy
umm with all the discussion about oil quantity...

umm
with all the discussion about oil quantity etc
being a dry sump, I figured if it was overfilled then that would just mean there was more oil in the oil tank?
what harm would that do?
...
Forum: Australia 10-21-2014, 03:35 PM
Replies: 852
Views: 121,217
Posted By Farmer Roy
fitted the Yamalink lowering link ( thanks to...

fitted the Yamalink lowering link ( thanks to Dakar Dan ) yesterday
very easy to fit, took about 10 mins
slid the forks up 5 mm
set the sag but I think I may have to go a heavier spring
havnt...
Forum: Australia 10-13-2014, 12:56 AM
Replies: 47
Views: 2,013
Posted By Farmer Roy
umm I'm just keen for a ride & some...

umm

I'm just keen for a ride & some desert night skies aye

you tell me where you going & i'll just tag along

might even get Kirbs to join in
Forum: Australia 10-09-2014, 01:56 AM
Replies: 51
Views: 5,177
Posted By Farmer Roy
I liked TBAM but just can't get into the...

I liked TBAM but just can't get into the Adventure Rider Magazine somehow.
I do like the concept of print media, just a shame there are so few magazines worth reading
Forum: Australia 10-08-2014, 05:05 PM
Replies: 51
Views: 5,177
Posted By Farmer Roy
Trail Zone Magazine

hi
apparently Trail Zone magazine is calling it quits, next issue their last
Forum: Australia 10-07-2014, 03:13 PM
Replies: 46
Views: 2,851
Posted By Farmer Roy
Aldi sports sunglasses, on sale last week ...

Aldi sports sunglasses, on sale last week
$9.99
very light, don't fog up, good lenses ( never get sore eyes or headaches anyway ! ), don't move around, fit great under my arai & m2r helmets
Forum: Australia 10-06-2014, 04:46 PM
Replies: 852
Views: 121,217
Posted By Farmer Roy
that is true

that is true
Forum: Australia 10-06-2014, 03:11 AM
Replies: 852
Views: 121,217
Posted By Farmer Roy
yeah, exactly !! I dunno why people go on...

yeah, exactly !!
I dunno why people go on about changing the oil every 5 hours, or piston at 10 ! A load of shit, they dunno what they talking about

the beauty of only having a litre of oil,...
Forum: Australia 10-03-2014, 08:41 PM
Replies: 852
Views: 121,217
Posted By Farmer Roy
good looking bike

good looking bike
Forum: Australia 10-03-2014, 05:04 PM
Replies: 852
Views: 121,217
Posted By Farmer Roy
sounds good did you lower the forks at all?

sounds good
did you lower the forks at all?
Forum: Australia 10-03-2014, 03:25 AM
Replies: 852
Views: 121,217
Posted By Farmer Roy
Lowering Links WR450

hi
am looking at lowering my 450 but there appears to be 2 different styles of lowering links
one type is the L shaped one and the other is the straight link
is there any advantage of one over...
Forum: Australia 08-31-2014, 05:22 PM
Replies: 93
Views: 5,860
Posted By Farmer Roy
thanks to Team Inverell for a great ride, it was...

thanks to Team Inverell for a great ride, it was heaps of fun, had a ball
Forum: Australia 08-27-2014, 04:43 AM
Replies: 74
Views: 5,500
Posted By Farmer Roy
my Rottweiler / cattle cross & cattle / wolfhound...

my Rottweiler / cattle cross & cattle / wolfhound cross dogs are pretty good value too. :D
Forum: Australia 08-27-2014, 02:52 AM
Replies: 93
Views: 5,860
Posted By Farmer Roy
umm maybe just a bit aye:D

umm
maybe just a bit aye:D
Forum: Australia 08-26-2014, 07:23 PM
Replies: 93
Views: 5,860
Posted By Farmer Roy
Umm, I wouldn't be worried about speed unless...

Umm, I wouldn't be worried about speed
unless it rains all week ( in which case I might consider a smaller bike ) I'll be on a 250 + kg Aprilia Caponord, so will just be poking along, not chasing...
Showing results 1 to 40 of 272

 
Forum Jump

Times are GMT -7.   It's 02:22 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ADVrider 2011-2014