ADVrider

Go Back   ADVrider > Search Forums
User Name
Password
Register Inmates Photos Site Rules Search Today's Posts Mark Forums Read

Showing results 1 to 40 of 427
Search took 0.02 seconds.
Search: Posts Made By: PJay
Forum: 2 smokers 07-25-2014, 03:37 AM
Replies: 24
Views: 965
Posted By PJay
Down here, we tend to run ATF in the gearboxes of...

Down here, we tend to run ATF in the gearboxes of the old OSSAs. I use old racegas from my TZ Yamahas, which is basically Avgas with Castrol 747 race 2-stroke oil at 33:1.

But at least on...
Forum: Old's Cool 07-23-2014, 10:12 PM
Replies: 5
Views: 565
Posted By PJay
Yeah, it depends... The worst weave I ever...

Yeah, it depends...

The worst weave I ever experienced was on a twin-shock TZ750B. It would manage 6-10 feet side to side at 140mph and on up, sorta started about 130 (calculations from tacho and...
Forum: 2 smokers 07-23-2014, 08:12 PM
Replies: 24
Views: 965
Posted By PJay
Well, the threadjacking's already occurred, so...

Well, the threadjacking's already occurred, so I'll continue it.

Here are my MAR and Explorer, both made in mid-1974. The MAR did well in its day - 2nd in the national trials champs in my country....
Forum: The perfect line and other riding myths 07-16-2014, 10:59 PM
Replies: 23
Views: 1,626
Posted By PJay
Each of the two times I've done this, I...

Each of the two times I've done this, I rediscovered the reasons I sold the bloody things to start with.

Never again...
Forum: Old's Cool 06-30-2014, 01:50 AM
Replies: 514
Views: 68,071
Posted By PJay
Was this the September 1972 Leicester Phoenix...

Was this the September 1972 Leicester Phoenix 24hr 20min run? At Cadwell, IIRC?
Forum: Old's Cool 06-11-2014, 07:45 PM
Replies: 7,116
Views: 3,247,441
Posted By PJay
OK, OK - my comment was just from a racing...

OK, OK - my comment was just from a racing environment, where we've built a number of carburettored machines with and without FCRs. I imagine your and my parameters and expectations are a bit...
Forum: Old's Cool 06-11-2014, 03:10 PM
Replies: 7,116
Views: 3,247,441
Posted By PJay
Dead right. The flatslides are on there just for...

Dead right. The flatslides are on there just for a "racy" look, and I doubt they'd work all that well unless the heads have been ported to suit. But so the hell what with these things. Much more...
Forum: Old's Cool 06-01-2014, 01:22 AM
Replies: 514
Views: 68,071
Posted By PJay
I mentioned earlier in this thread that I raced a...

I mentioned earlier in this thread that I raced a Garden Gate Manx a few times. It was a DOHC one, too.

The motor from that went into an F3 car as soon as Featherbeds came out; ultimately Garth...
Forum: The perfect line and other riding myths 05-27-2014, 08:29 PM
Replies: 57
Views: 4,005
Posted By PJay
"So the discussion is over from my point of view....

"So the discussion is over from my point of view. It's like discussing vectors of forces with someone who has not studied trigonometry and the other math behind the application of forces. It can't be...
Forum: The perfect line and other riding myths 05-26-2014, 02:44 PM
Replies: 57
Views: 4,005
Posted By PJay
Once again, Mark, we're agreeing (mainly). ...

Once again, Mark, we're agreeing (mainly).

In no particular order:

1. Yep, 3 dabs means you're buggered so you get out whatever way you can so as not to fail the section altogether. And, yup, I...
Forum: The perfect line and other riding myths 05-26-2014, 01:27 AM
Replies: 57
Views: 4,005
Posted By PJay
The throttle is your best friend. But duck...

The throttle is your best friend. But duck walking and throttle are not good friends. Put weight on your footpegs and gun it.

Your wheels are two bloody great gyroscopes, and the faster they're...
Forum: The perfect line and other riding myths 05-25-2014, 10:11 PM
Replies: 57
Views: 4,005
Posted By PJay
Use the rear brake offroad? Seldom. No...

Use the rear brake offroad?

Seldom.

No more than on-road or racing; same principles apply.

In classic trials, I never use the rear brake. Too busy balancing on the balls of my feet, I...
Forum: The perfect line and other riding myths 05-25-2014, 10:07 PM
Replies: 57
Views: 4,005
Posted By PJay
Draw 2 diagrams. Standing up. ...

Draw 2 diagrams.

Standing up.

Sitting down.

Where's the cg in each instance?

Get it?
Forum: The perfect line and other riding myths 05-25-2014, 04:40 PM
Replies: 57
Views: 4,005
Posted By PJay
And again: :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl ...

And again:

:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

Use the rear brake a lot off road, do we?
Forum: The perfect line and other riding myths 05-25-2014, 04:39 PM
Replies: 57
Views: 4,005
Posted By PJay
Let me be the first. ...

Let me be the first.

:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

Failed physics at school, did we?
Forum: Old's Cool 05-25-2014, 03:03 PM
Replies: 514
Views: 68,071
Posted By PJay
Yeah, me, too - I realised that was where your...

Yeah, me, too - I realised that was where your "German rider" thought came from. I have an idea it's actually the crest of a city somewhere (perhaps not in Germany but on the Continent anyway), and...
Forum: Old's Cool 05-25-2014, 02:41 PM
Replies: 514
Views: 68,071
Posted By PJay
Yeah, Kev, asking whether it was a Francis Beart...

Yeah, Kev, asking whether it was a Francis Beart machine was a roundabout answer to your frame colour question.

Beart light green.

The rider's Denis Parkinson, and I think the year's 1948.
...
Forum: Old's Cool 05-25-2014, 01:44 AM
Replies: 514
Views: 68,071
Posted By PJay
Did Francis Beart ever build any Garden Gate...

Did Francis Beart ever build any Garden Gate Manxes?

He was certainly doing Manx 500s for F3 in the early 50s.
Forum: Old's Cool 05-21-2014, 10:55 PM
Replies: 2,645
Views: 1,286,828
Posted By PJay
Ah, but back in the day, both...

Ah, but back in the day, both homebuilt/aftermarket café racers and street scramblers had some sort of functionality in mind - so our aesthetics were on the basis of "form follows function".

...
Forum: 2 smokers 05-18-2014, 02:32 PM
Replies: 5
Views: 1,242
Posted By PJay
Done the right thing by putting a Mikuni on it. ...

Done the right thing by putting a Mikuni on it. My Challenger used to eat AMALs - too much going on in the inlet port, I suspect; the slides just used to end up rattling away after only one meeting.
Forum: The perfect line and other riding myths 05-15-2014, 01:49 PM
Replies: 57
Views: 4,005
Posted By PJay
As a trials/MX/roadrace rider from way back, I...

As a trials/MX/roadrace rider from way back, I was about to make some comments on this thread.

But Markk53 has said all that I was going to.

This is the first thread on any forum anywhere...
Forum: New Zealand 04-29-2014, 05:13 PM
Replies: 300
Views: 26,773
Posted By PJay
Yup, Nimbus - Danish, IL4 running fore and aft,...

Yup, Nimbus - Danish, IL4 running fore and aft, shaft drive, pressed steel strut frame. They made them substantially the same for decades. There're a few in NZ.
Forum: Old's Cool 04-25-2014, 02:22 AM
Replies: 1,448
Views: 207,979
Posted By PJay
I'd like to say, "nitrous", but I imagine it's a...

I'd like to say, "nitrous", but I imagine it's a catch bottle.
Forum: The perfect line and other riding myths 04-13-2014, 07:23 PM
Replies: 10
Views: 1,407
Posted By PJay
Yeah, I always wondered about them Russki...

Yeah, I always wondered about them Russki horsemen.

Hassock.
Forum: Old's Cool 03-02-2014, 07:52 PM
Replies: 26
Views: 2,403
Posted By PJay
Well, well, well - my identical green GT550K was...

Well, well, well - my identical green GT550K was the first bike I ever bought brand new.

I never appreciated it as much as I should have. Then-girlfriend-now-wife and I did 45,000+ pillioning...
Forum: Old's Cool 02-26-2014, 11:30 PM
Replies: 7,116
Views: 3,247,441
Posted By PJay
Nah, the RD Weave is a thing of beauty and an...

Nah, the RD Weave is a thing of beauty and an experience to savour...
Forum: Old's Cool 02-26-2014, 01:11 PM
Replies: 15,085
Views: 8,494,070
Posted By PJay
So, e rock, is your Lambretta one of the...

So, e rock, is your Lambretta one of the Indian-made ones?
Forum: Old's Cool 02-24-2014, 03:25 PM
Replies: 7,116
Views: 3,247,441
Posted By PJay
Mate, if you put smaller tires on it: 1....

Mate, if you put smaller tires on it:

1. It'll handle and turn better;

2. It'll go faster (true - I used to production race these things back in the day, and still have a standard RD400); and
...
Forum: The perfect line and other riding myths 02-20-2014, 12:04 AM
Replies: 89
Views: 7,655
Posted By PJay
Yup - the third generation of my family in the...

Yup - the third generation of my family in the trade.

I bailed and went back to my original profession once I found my father was not joking when he used to say, "It's such a shame that...
Forum: Old's Cool 02-16-2014, 12:46 AM
Replies: 33
Views: 2,846
Posted By PJay
Still have my CB77 - restored it during the...

Still have my CB77 - restored it during the 1980s, and it needs restoration again now.

It is the model I lusted after when I first got into motorcycling in the early to mid 1960s, and mine the...
Forum: Old's Cool 02-03-2014, 12:42 AM
Replies: 99
Views: 11,585
Posted By PJay
Thank you. Cheers:clap

Thank you.

Cheers:clap
Forum: Old's Cool 02-01-2014, 05:14 PM
Replies: 594
Views: 159,861
Posted By PJay
Nah, Harley just got the rules changed to suit...

Nah, Harley just got the rules changed to suit itself in the US...over many years, as I was told by my grandfather (who with his brothers was my country's master agent for H-D for 40+ years, and rode...
Forum: Old's Cool 01-31-2014, 11:14 PM
Replies: 594
Views: 159,861
Posted By PJay
Just as a point of interest, and as a multiple...

Just as a point of interest, and as a multiple past competitor in the International Challenge, I can assure you that if it were "highly illegal" it would have been protested out of existence.

...
Forum: Old's Cool 01-23-2014, 07:11 PM
Replies: 42
Views: 3,401
Posted By PJay
280kg - 242 kg = 38kg. 38 x 2.2 = 83.6lb. ...

280kg - 242 kg = 38kg.

38 x 2.2 = 83.6lb.

Yup, you QED'd us, all right. :D

But how you'd get to 135mph on a CB900C, I can only imagine. In my recollection of riding one hard, it lost...
Forum: Old's Cool 01-19-2014, 07:48 PM
Replies: 42
Views: 3,401
Posted By PJay
Oh....we all thought it was an adventure bike...

Oh....we all thought it was an adventure bike posted by a Real Rider. We didn't spot a car tire on it, you see.
Forum: Old's Cool 01-15-2014, 06:12 PM
Replies: 594
Views: 159,861
Posted By PJay
Ferry's disbanding YCRT - doubtless he'll hold...

Ferry's disbanding YCRT - doubtless he'll hold some of the machines, but many have been/are being sold, I believe.
Forum: Old's Cool 01-15-2014, 12:24 PM
Replies: 42
Views: 3,401
Posted By PJay
Yes, our mate Brent down here ("Captain" over on...

Yes, our mate Brent down here ("Captain" over on the CB1100Fers site) is now selling the CCT system we have - some glitches with materials to start with, but all good now.

The primary drive...
Forum: Old's Cool 01-14-2014, 12:28 PM
Replies: 42
Views: 3,401
Posted By PJay
@Gham: it was built November 1982; a one-year...

@Gham: it was built November 1982; a one-year "1983-only" model. 50 were brought into New Zealand back in the day.

@McJamie: yeah, my racers' exhaust systems are designed specifically for our...
Forum: Old's Cool 01-13-2014, 06:15 PM
Replies: 42
Views: 3,401
Posted By PJay
One of these: ...

One of these:

http://i141.photobucket.com/albums/r78/PJay_2007/cb1100f001_zps119a08e4.jpg (http://s141.photobucket.com/user/PJay_2007/media/cb1100f001_zps119a08e4.jpg.html)

Absolutely original...
Forum: 2 smokers 01-06-2014, 04:02 PM
Replies: 12
Views: 1,759
Posted By PJay
Depends what you call "long distance". I...

Depends what you call "long distance".

I did one tour on my 1988 MZ ETZ250 last year; and back in the 1970s, my Suzuki and Yamaha 2-strokes were all I had to tour on - but New Zealand's quite a...
Showing results 1 to 40 of 427

 
Forum Jump

Times are GMT -7.   It's 10:46 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ADVrider 2011-2014