View Single Post
Old 03-06-2013, 04:21 PM   #1819
beechum1
Beastly Adventurer

beechum1's Avatar

Oddometer: 7,182
Quote:
Originally Posted by doyle View Post
KTM and HRC making a play for Chaleco? To me, this highlights how thin the field is for competitive rally riders.

Translation via Google:

Quote:
KTM and Honda are scrambling to "Chaleco" Lopez
The pilot has already received a formal offer of the Austrians, but today will meet with the Japanese to hear his proposal.
by Francisco Siredey - 25/02/2013 - 07:02

Francisco Lopez will have a key day today to be defining their next foray into the Dakar 2014 Tweet

The return of the holiday after the Dakar has been intense for Francisco Lopez. After earning his second podium in the classic road, the corridor has a lot to discuss and to think, it must decide its course in the race.

Aware that spent a lot of money as a private pilot KTM, after the dismantling of Bordone Ferrari, "Chaleco" is thought to favor a project that will deliver financial strength. The interest of the teams has always been, but they are two teams that are serious: KTM and Honda HRC.

The Austrian brand, absolute dominator of the Dakar for more than a decade, has among its ranks two multichampions as Cyril Despres (five titles) and Marc Coma (Three Crowns), which in principle his remaining options to Chile. However, team manager, Alex Doringer, and made a formal offer to integrate it into its structure. "If I were looking for a driver to win the Dakar, seek to vest," says a source of KTM.

The status of "Chaleco" within the squad would depend on several factors. Recently, the owner of KTM, Stefan Pierer, acquired Husqvarna, one of the strongest teams in the bivouac, with the Spanish Joan Barreda promising their ranks. Although it has been announced that both casts will be handled separately, not discarded internal motions.

But the decisive factor is the continuity of Despres. As has transpired, the French have broken relationships with one of the senior team, the Spaniard Jordi Duran, so be prepared to leave the team and go to Honda HRC, the other brand that follows the Chilean rider. "I can not comment on that, but it is normal for pilots listen deals," says a team member of the five-time Dakar.

Despite reported interest from Japanese team by Despres, negotiation with curicano parallels. In fact, we will have a meeting between the Honda and the team of Lopez.

The idea of ​​the Japanese is to have another top driver accompanying the Portuguese Helder Rodrigues and allow developing the bike. To further enhance the brand in the field of road, "Chaleco" would be the favorite.

http://www.biobiochile.cl/2013/03/06...kar-2014.shtml

Quote:
Originally Posted by biobiochile.cl
Gracias a su profesionalismo, trabajo y méritos deportivos, que por cierto han marcado su trayectoria en el motociclismo por más de dos décadas, Francisco López ha logrado un completo para ser piloto oficial de rally de KTM Factory Racing por la temporada 2013 y el próximo Dakar 2014.
El excelente rendimiento de “Chaleco” en pasado Dakar, donde ganó cinco etapas y obtuvo el tercer lugar, sumado al profundo conocimiento que tienen de él en la marca austríaca, hicieron posible que pase a formar parte del team más poderoso del mundo en el rally cross country.
Con la escuadra naranja, el chileno competirá como rider oficial en las fechas de la FIM Cross Country Rallies World Championship de Argentina (Desafío Ruta 40, del 15 al 22 de junio) y Egipto (28 de septiembre al 5 de octubre), más pruebas de motor y suspensiones en África, y quizás se sume al calendario el Rally de Marruecos, que se disputará en noviembre próximo.
“Estoy muy feliz por este tremendo paso en mi carrera deportiva. He superado muchos obstáculos, accidentes y otras cosas, pero siempre he convivido de forma equilibrada con el éxito y la derrota. Fui parte de equipos oficiales y también me he jugado todo corriendo como privado, como sucedió en el último Dakar. Pero lo importante es que siempre me mantuve centrado, con motivación para seguir entrenando y sintiendo una enorme pasión por la moto”, comentó López.
Y agrega: “KTM Factory domina el mundo del rally-raid hace más de diez años, tiene la mejor moto, la más competitiva y fiable y por eso ganan cada año. Sus mecánicos, ingenieros y asistentes son grandes profesionales, conozco a la mayoría y cada vez que necesite una ayuda de ellos siendo piloto privado, me la dieron sin problema. Creo que este acuerdo es algo merecido por ambas partes y que se dio de manera natural”.
En efecto, la relación con la fábrica europea nació hace años, cuando entre mediados de 2007 y 2008 el nacional compitió bajo el soporte del equipo KTM, pero en calidad de rider support.
“Hice buenas carreras con ellos, logré podios y trabajé de manera profesional, por eso siempre me han respetado y ayudado. Luego tuve tres años muy buenos en Aprilia y también este año con el apoyo de Tamarugal XC, pero claramente la intención era volver a KTM como piloto oficial”, aclaró “Chaleco”.
Entre las garantías que le entregará la escudería que dirige el team manager austríaco Alex Doringer, y donde compartirá filas, entre otros, con el francés Cyril Despres (cinco veces campeón del Dakar) y el español Marc Coma (tricampeón), está e hecho de contar con material de punta para entrenar en Chile durante todo el año.
“Me llegará una moto oficial a casa, también el material de recambio y los repuestos; con esto podré cambiar un poco mi método de preparación y dedicarle más tiempo a las sesiones en el norte, Perú y Argentina. Antes tenía que pasar mucho tiempo en Europa, pero el Dakar se corre acá en Sudamérica y es en estos terrenos donde debo trabajar más duro”.
Finalmente, López agradeció al apoyo de sus auspiciadores, quienes han hecho posible subir un nuevo escalón en su trayectoria. “Siempre han creído y confiado en mí, más allá de los resultados o los traspiés. Cuando los sponsors notan tu manera de trabajar y ven el compromiso que tienes con tu carrera, lo único que queda es darles las gracias y seguir adelante”, cerró el piloto de 37 años.
Quote:
Originally Posted by googletranslate
Thanks to their professionalism, work and sporting merit, which certainly have marked his career in motorcycling for over two decades, Francisco Lopez has managed to be a complete rider rally KTM Factory Racing for the 2013 season and the upcoming Dakar 2014.

The excellent performance of "vest" in past Dakar, where he won five stages and won third place, coupled with the deep understanding they have of him in the Austrian brand, they may become part of the world's most powerful team in the rally cross country.

With the orange squad, Chilean rider compete as official dates of the FIM Cross Country Rallies World Championship in Argentina (Challenge Route 40, from 15 to 22 June) and Egypt (28 September to 5 October), more tests Engine and suspension in Africa, and perhaps add to calendar Morocco Rally, which takes place in November.

"I am very happy for this huge step in my career. I have overcome many obstacles, accidents and other things, but I've always lived in a balanced way with success and defeat. I was part of official teams and I've played all run and private, as in the last Dakar. But the important thing is that always kept me focused, motivated to keep training and feeling a huge passion for motorcycles, "said Lopez.

He adds: "Factory KTM dominates the world of rally-raid over ten years, has the best bike, the most competitive and reliable and therefore earn each year. His mechanics, engineers and assistants are great professionals and know most every time you need a help from them being a private pilot, gave me no problem. I believe this agreement is something deserved by both parties and that he naturally ".

Indeed, the relationship with the European factory was born years ago, when between mid 2007 and 2008, the national carrier competed under the KTM team, but as a support rider.

"I made good runs with them, I got podiums and worked professionally, so I always have respected and helped. Then I had three very good years in Aprilia and again this year with the support of Tamarugal XC, but clearly the intention was to return to KTM official driver, "he said" Vest ".

Among the guarantees that will give the team that runs the Austrian team manager Alex Doringer, where rows share, among others, with Frenchman Cyril Despres (five-time Dakar winner) and Spanish rider Marc Coma (three-time), and the fact is tip material have to train in Chile throughout the year.

"I come home a factory bike, also the material parts and spares, with this I can change my method a bit and spend more time preparing the meetings in the north, Peru and Argentina. Before I had to spend some time in Europe, but here we run the Dakar in South America and is in these areas where I work harder. "

Finally, Lopez thanked the support of its sponsors, who have made it possible to upload a new step in his career. "They have always believed and trusted me, beyond the results or missteps. When the sponsors notice the way you work and the commitment you have seen with your career, the only thing left is to thank them and move on, "closed the 37 years.
Mention to HogWild which way the wind is blowing where you're at, wait 20 minutes, and he'll post a picture of the intersection your at and a Google Earth route of how to get there.
beechum1 is online now   Reply With Quote