View Single Post
Old 01-06-2014, 04:57 AM   #40
Flood OP
F5lood.
 
Flood's Avatar
 
Joined: Oct 2005
Location: Austria
Oddometer: 10,161
Quote:
Originally Posted by gagnaou View Post
Not a good day for fimtp yesterday, here is what Frederic's blog reports:

"Un réveil matinal, 4:00, pour Frédéric, puisque les motos et les quads sont les premiers à partir pour cette première étape. Elle relie Rosario à San Luis, compte 809 km dont 629 km de liaison et 180 de spéciale.
Message laissé par Frédéric sur mon téléphone cette nuit :
"Journée très mauvaise, j’ai fait la 1ère liaison avec Yannick, tout s’est bien passé, après il a pris la spéciale plus tôt que moi et après, j’ai pris le départ.
Au bout de 80 km mon moteur coupait encore. Un moteur qui coupe dans la spéciale sur une piste complètement défoncée, c’était un peu difficile, je me suis battu contre la moto, j’ai finalement changé le fameux capteur d’allumage, j’ai roulé 20 km - même pas, et puis ça a recommencé. J’ai changé la bobine, j’ai changé l’antiparasite, j’ai roulé 5 km et puis ça a recommencé et puis finalement j’ai eu l’idée que mon problème venait peut-être du robinet d’essence, parce que le filtre à essence n’était pas très plein donc j’ai bricolé pour éviter de passer par le robinet d’essence et puis là un pied total, ça marchait nickel.

J’ai fait 40 km super fort en fait le robinet était la cause de tous mes problèmes depuis le début et puis comme j’ai perdu beaucoup de temps, je me suis fait rattraper par les camions et puis dans une montée un peu difficile, il y a un camion qui n’a pas mis sentinelle, donc qui ne m’a pas averti qu’il arrivait, donc ça m’a surpris et je me suis couché sur le côté et juste derrière, à 50 m derrière le 1er camion, il y avait un autre camion et lui ne s’est pas écarté et a roulé sur ma moto, il a vraiment tout détruit, la navigation à l’avant déconne, j’ai le guidon de travers, la béquille tordue, les 2 réservoirs arrières enfoncés, le carter d’allumage cassé, je l’ai réparé, ça pissait l’huile, le sabot réserve d’eau qui fuit, la selle a été arrachée, il n’y a rien qui marche. Finalement, j’ai réussi à sortir de la spéciale quand même j’en un peu chié, bon voila , je vais au bivouac et bosser sur la moto toute la nuit, il faut que je vois ce que je peux faire pour repartir demain. Journée de merde, Dakar qui commence mal mais j’ai fini l’étape et je serai classé."

Translation:

An early wake up , 4:00 to Frederick, since motorcycles and ATVs are the first to go for this first step. It connects San Luis Rosario , in 809 km 629 km link and 180 special .
Message left by Frédéric on my phone last night :
" Very bad day , I made the first connection with Yannick , everything went well, after he took special earlier than me and after I took the start.
After 80 km my engine started cutting out. An engine that cuts in a rough track and you are in trouble , it was a bit difficult , I fought against the bike , I finally changed the famous ignition sensor , I drove 20 km - even , and then it happened again . I changed the coil, I changed the suppressor , I drove 5 km and then it happened again and then finally I got the idea that my problem may be coming from the fuel petcock because the fuel filter was not very full so I tinkered to avoid going through the fuel valve and then I hads an awesome time, it worked great.

I did 40 km super strong, the petcock was actually the cause of all my problems from the beginning and since I lost a lot of time, I got caught up by trucks and then in a somewhat technical up hill climb, there is a truck that has not used its sentinel , so that I was not warned that he was coming, so it surprised me and I was lying on the side and behind , 50 m behind the first truck, there was another truck and it did not avoid me and rolled on my bike , it really destroyed everything , navigation tower and instrumetns , I'm riding through the bend handlebar, 2 rear tanks crushed, made a hole in the ignition cover, I repaired it was leaking oil, shoe store water leaking saddle was torn , there is nothing that works. Eventually I managed to get the special anyway I just shit, here is good , I go to camp and work on the bike all night, I must see what I can do to leave tomorrow . Shitty day , Dakar bad start but I finished the stage and I will be classified. "

Kudos to him for finishing the stage, I hope he can recover from such a bad start but in Malle moto, it will probably be hard to get out of the snowball effect.
.
__________________
TEAM F5

RallyRAIDio on Twitter
RallyRAIDio on Facebook
Flood is offline