ADVrider

Go Back   ADVrider > Gear > Vendors
User Name
Password
Register Inmates Photos Site Rules Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 04-07-2013, 06:57 PM   #31
SWT-SPORTS OP
Adventurer

Oddometer: 91
The described motorcycle still has a kick starter. The built-in ignition system is also very easy to kick. What is not so good, is the height of the bike. It's very hard to get to the Kickstarter. In racing very often do not have time to find a tree to lean against to kick better. Even the very hot engine is not so easy to kick. So I use the kick starter very rare. The first racing series with this boxer I drove completely without starter. This I would not do it again!

The motorcycle stand is only to better achieve the kickstarter. So I could come at the start of the race better in the kickstarter
SWT-SPORTS is offline   Reply With Quote
Old 04-15-2013, 08:40 PM   #32
SWT-SPORTS OP
Adventurer

Pictures from 1st Over the weekend IGE

http://enduroboxer.blogspot.de/2013/...aarbergen.html

The rear frame was finished just before the first race

Old 04-18-2013, 03:33 PM   #33
SWT-SPORTS OP
Adventurer

Pics from race-weekend

Last weekend on race track:

Old 04-18-2013, 04:44 PM   #34
hardwaregrrl
You talkin' to me?

hardwaregrrl's Avatar

Oddometer: 6,869
Freakin'. Awesome!!!!
hardwaregrrl is online now   Reply With Quote
Old 04-18-2013, 04:48 PM   #35
Airhead Wrangler
Adios Mexico

Airhead Wrangler's Avatar

Oddometer: 6,324
You don't see many airheads doing this:

Current rides: HPN #834, '93 R100GSPD "red rocket", '73 R75/5 Toaster mongrel, '80 Ducati Pantah 500SL, '92 DR350, '67 Honda SS50, '80 Honda Chaly.
Airhead Wrangler is online now   Reply With Quote
Old 04-18-2013, 07:55 PM   #36
Kai Ju
Beastly Adventurer

Kai Ju's Avatar

Oddometer: 1,698
Looks like # 15 was a bit surprised as well.
Kai Ju is offline   Reply With Quote
Old 04-18-2013, 09:10 PM   #37
bgoodsoil
Dare to be Stupid

bgoodsoil's Avatar

Oddometer: 4,221
Quote:
Looks like # 15 was a bit surprised as well.
What a cool picture

Proud SmugMug User Support ADV: Don't give those cheap bums your discount code
bgoodsoil is offline   Reply With Quote
Old 04-19-2013, 12:08 PM   #38
Ras Thurlo
Desert Lion

Ras Thurlo's Avatar

Oddometer: 567
Quote:
Originally Posted by Airhead Wrangler View Post
You don't see many airheads doing this:

great shot
Ras Thurlo is offline   Reply With Quote
Old 04-30-2013, 04:06 PM   #39
SWT-SPORTS OP
Adventurer

New pictures from last race on weekend!

More Pictures: https://plus.google.com/photos/10162...865?banner=pwa
Old 04-30-2013, 04:38 PM   #40
boxerkuh
Gnarly Adventurer

Oddometer: 231
Laugh More please/noch mehr

Das ist super Geil!!!!!!!!! Du kannst auch ein paar Sachen auf Deutsch sagen/schreiben. Ich bin sicher das ich nicht der Einzige bin der das fuer Dich ueberstezen kann. Mach so weiter. Irre gut.

That is totally awesome!!!!!! You can write a few things in German and somebody will translate for you. I am sure that I am not the only one here that can translate. Continue. Incrediable.
boxerkuh is offline   Reply With Quote
Old 05-15-2013, 05:41 PM   #41
SWT-SPORTS OP
Adventurer

Simo Kirssi for SWT-SPORTS in Rottleben

Simo Kirssi started at the weekend for SWT-SPORTS on a Husaberg. He drove in the team class with Tim Apolle on Saturday. This event completed both on a Husaberg 250 4T with the first place.
Sunday's three-hour-drive to the class two Simo led to a 450 4t Husaberg get the first place.
Thanks to Simo
Old 05-15-2013, 06:08 PM   #42
Airhead Wrangler
Adios Mexico

Airhead Wrangler's Avatar

Oddometer: 6,324
Manuel,
What length and stroke length did you use for the shock on that thing. I'm piecing together my own oilhead swingarm conversion. Any more advice on how to do the conversion? I'm thinking of making a removable subframe for the rear shock like HPN rather than weld the mounts on like you did. Also, what size rear wheel did you use? I've heard that the shock mount on the R1100GS swingarm will rub on 18" tires and that you have to use a 17" rim. Is that true?

Current rides: HPN #834, '93 R100GSPD "red rocket", '73 R75/5 Toaster mongrel, '80 Ducati Pantah 500SL, '92 DR350, '67 Honda SS50, '80 Honda Chaly.

Airhead Wrangler screwed with this post 05-15-2013 at 06:58 PM
Airhead Wrangler is online now   Reply With Quote
Old 05-15-2013, 11:16 PM   #43
Ras Thurlo
Desert Lion

Ras Thurlo's Avatar

Oddometer: 567
Quote:
Originally Posted by Airhead Wrangler View Post
I'm piecing together my own oilhead swingarm conversion..... I've heard that the shock mount on the R1100GS swingarm will rub on 18" tires and that you have to use a 17" rim. Is that true?
is this right that an 18" rim has difficulties? what rim does HPN use?
Ras Thurlo is offline   Reply With Quote
Old 05-15-2013, 11:21 PM   #44
Prutser
Studly Adventurer

Prutser's Avatar

Oddometer: 892
Quote:
Originally Posted by Ras Thurlo View Post
is this right that an 18" rim has difficulties? what rim does HPN use?

I know a few who use the 18" in the oilheadswing. Its tight but it has never been a problem.

R100GS'91 (sold)
Prutser is offline   Reply With Quote
Old 05-16-2013, 08:38 AM   #45
SWT-SPORTS OP
Adventurer

Race Weekend

https://plus.google.com/photos/10162...37793286785441

Donnerstag, 16. Mai 2013

IGE Lauf in Rottleben

Am Wochenende fand der erste Lauf der IGE auf der Bahn in Rottleben statt. Die Crosstrecke, auf der schon einige ECHT-Läufe ausgetragen wurden, war top für die Fahrer hergerichtet.
In Rottleben angekommen, machte die Anfahrt zur Strecke echte Probleme, auch das Fahrerlager war durch den andauerten Regen völlig bodenlos. Am Samstag im Jedermannslauf gab es ein paar Abflüge, bedingt durch die rutschigen Streckenverhältnisse. Das bedeutete für mich, dass ein neuer Pneu meine Felgen bekleiden sollte. Schnell zum Reifenservice und das Mousse und den Sixday´s -Tire gewechselt somit war ich gut für den Lauf vorbereitet.
Zu Beginn waren die Bodenverhältnisse griffig, doch dann kam plötzlicher Regen, der die Strecke in eine unfahrbare und sehr glatte Rutschbahn verwandelte. Die Table waren nicht mehr zu springen und auch die Anlieger versanken im Wasser. Nach einer Stunde Fahrzeit verabschiedete sich mein Hallgeber. Ich musste die Kiste vom anderen Ende der Bahn bis zur Box schieben, doch 20 Minuten später, mit neuer Technik ausgestattet, konnte ich den Kampf wieder aufnehmen. Hier in der Battle of Twins hatte es leider nur für den fünften Platz gereicht.
Am Sonntag Morgen um 9:00 Uhr das selbe Bild. Die Strecke nass und verregnet. Doch die Sonne hielt sich eisern während den ersten zwei Stunden über dem Gelände. Die Gegner hatten für Ihre Youngtimer top Verhältnisse. Ich hatte den Gaszug schon fast aus dem Vergaser gerissen und konnte trotzdem gegen die 125 EXC von Tino nichts ausrichten. Die Technik meiner BMW-Enduro war OK, hier mangelte es an nichts. Nur die stark Moto-Cross lastige Strecke machte mir zu schaffen. Die schwere BMW zog mir die Arme aus den Schultern.
Jetzt wünschte ich mir die rutschigen Verhältnisse vom Vortag. Und da kam es, wie aus dem nichts. Die Wolken gaben ihr Bestes dazu. Die Strecke war in wenigen Minuten so voll mit Wasser, dass man ein Schlauchboot gebraucht hätte. Tino verlor mit jeder Runde massiv an Vorsprung. Ich konnte den Lauf als erster mit einer Runde vor der KTM beenden. Ein tolles Ergebnis für die Meisterschaft, der dritte Sieg in Folge in dieser Klasse!
0 Kommentare
Labels: defekt, erster, fünfter Platz, Hallgeber, IGE, Rottleben, Simo Kirssi

Sonntag, 12. Mai 2013

Simo Kirssi am Start für SWT-SPORTS

Am gestrigen Samstag fuhr der schnelle Finne in der Teamklasse mit Tim Apolle (16 Jahre) in Rottleben bei der IGE. Tim der eigentlich mit der 125er Husaberg die GCC und Enduro Europameisterschaft bestreitet, hat für diesen Event eine 250 4T Husaberg vom Team Hornik mitgebracht.
Die Strecke wurde aufwendig mit viel Liebe zu einer fünf Kilometer langen IGE-Meisterstrecke umgesteckt. Die beiden Rennfahrer fegten über den Boden als gäbe es kein Morgen mehr. Mit einem großem Vorsprung gewannen die Zwei die Teamwertung!
Heute am Sonntag ging Simo nochmals an den Start. Auf einer von Husaberg gestellten 450er 4T wollte er es nochmal wissen und startete in der Klasse 2. Die Streckenbedingungen waren anfangs noch sehr gut.
Man hätte hier von Werksboden sprechen können. Doch sehr starke plötzliche Regenschauer verwandelten die Strecke zu einer spiegelglatten Fahrbahn. Ebenfalls mit viel Vorsprung zu den jungen talentierten IGE Piloten gewann Kirssi diese Klasse.
Zweimal erster Platz für den schlanken Finnen beim IGE-Lauf in Rottleben.
Reply

Share

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

.
Display Modes

Posting Rules