ADVrider

Go Back   ADVrider > Riding > Regional forums > Asia
User Name
Password
Register Inmates Photos Site Rules Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 09-27-2013, 05:57 PM   #5731
BobPS
Gnarly Adventurer
 
BobPS's Avatar
 
Joined: Sep 2012
Location: Jakarta, Indonesia
Oddometer: 189
Here's Bejo

Quote:
Originally Posted by Normanden View Post
Hahaha.. harus gitu dong bro, biar lebih membumi dan menunjukkan identitas dari mana kita. Mana poto Si Bejo? di upload dong bro..
Saya cari-cari fotonya ternyata susah nyarinya, karena saya gak banyak moto motor saya ... ini satu foto si Bejo dengan keponakan saya.

BobPS is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2013, 12:41 AM   #5732
Normanden
n00b
 
Normanden's Avatar
 
Joined: Apr 2013
Location: Yogyakarta, Indonesia
Oddometer: 9
Quote:
Originally Posted by BobPS View Post
Saya cari-cari fotonya ternyata susah nyarinya, karena saya gak banyak moto motor saya ... ini satu foto si Bejo dengan keponakan saya.

Wuiiihh.. mas bejonya mantap! sekarang dimana mas bejonya mas?
Normanden is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2013, 08:29 PM   #5733
BobPS
Gnarly Adventurer
 
BobPS's Avatar
 
Joined: Sep 2012
Location: Jakarta, Indonesia
Oddometer: 189
Quote:
Originally Posted by Normanden View Post
Wuiiihh.. mas bejonya mantap! sekarang dimana mas bejonya mas?
Bejo udah dijual om, sekitar setahun yang lalu. Sebenernya sayang, tapi gak kepake. Jadi setelah 10 tahun setia nganterin saya ke kantor, dia saya jual.

Nama Bejo itu ada asal muasalnya om. Lagi pengen cerita nih:

Beberapa tahun yg lalu, tahun 2004 atau 2005 saya gak inget, saya dengan seorang teman (dia pakai Suzuki Bandit) berangkat jalan-jalan ke Jogja. Rencananya tek-tok, sampai Jogja langsung balik ke Jakarta.
Perjalanan berjalan lancar dari Jakarta sampai Tasikmalaya. Di Tasik mendadak kopling motor saya mulai terasa gak enak. Seperti ada yang gak pas. Saya setel clutch adjustment-nya. Setelah disetel jadi enak.

Perjalanan saya lanjutkan. Sampai di Ciamis, saya ingat setelah isi bensin di SPBU terakhir di Ciamis, motor mulai ngadat lagi. Setel clutch adjustment, beres. Lepas dari Ciamis sampai di daerah Majenang motor ngadat lagi. Pertama karburator ngadat, spuyernya tersumbat kotoran. Bongkar dan bersihkan karburator, motor jalan lagi, Tapi gak sampai 1 km, ngadat lagi. Kali ini koplingnya lagi. Kami harus berhenti utk perbaiki, dan saat itu hujan sangat deras. Sampai jam 10 malam baru beres. Perjalanan dilanjutkan dan kami berhasil sampai di Jogja, jam 3 pagi. Kopling mulai ngadat lagi. Saya ingat sekali, sampai di Kantor Pos sewaktu belok kanan ke Alun-Alun Utara, kopling ngadat lagi.

Di Jogja, kami nginep di satu guest house milik teman dan pagi2 sekali kami cari mekanik utk perbaiki. Kebetulan ketemu dengan mas Andi, kalo gak salah waktu itu dia pengurus MACI Jogja. Kami ke rumahnya dan di sana motor dia perbaiki. Tenyata bukan pekerjaan sederhana, karena transmisi motor harus dibongkar.

Singkat cerita ball bearings (klaher) di transmisi hancur, jadi harus diganti. Mas Andi kemudian berangkat cari ball bearings tsb. Pikiran saya waktu itu, paling apes motor gak bisa diperbaiki dan harus diangkut pake mobil ke Jakarta. Cukup lama menunggu, mas Andi kembali dari perjalanan cari ball bearings.

Begitu parkir motor dia langsung ngomong: "Waaah, bejo tenan ... ono sing duwe ning toko mobil eropa." Terjemahannya: "Waah, beruntung sekali...ada yang punya (jual) di toko mobil eropa"

Akhirnya motor diperbaiki dan kami kembali ke Jakarta sore itu.
Mas Andi, sama sekali tidak mau dibayar. Dia hanya mau dibayar harga ball bearings yang dia beli, hanya Rp 50 ribu. Padahal dia harus bongkar motor.

Sejak itu, motor saya beri nama Bejo.
BobPS is offline   Reply With Quote
Old 09-29-2013, 03:53 AM   #5734
foxaviz
Adventurer
 
foxaviz's Avatar
 
Joined: Sep 2013
Location: Klaten, Indonesia
Oddometer: 90
Quote:
Originally Posted by BobPS View Post
Bejo udah dijual om, sekitar setahun yang lalu. Sebenernya sayang, tapi gak kepake. Jadi setelah 10 tahun setia nganterin saya ke kantor, dia saya jual.

Nama Bejo itu ada asal muasalnya om. Lagi pengen cerita nih:

Beberapa tahun yg lalu, tahun 2004 atau 2005 saya gak inget, saya dengan seorang teman (dia pakai Suzuki Bandit) berangkat jalan-jalan ke Jogja. Rencananya tek-tok, sampai Jogja langsung balik ke Jakarta.
Perjalanan berjalan lancar dari Jakarta sampai Tasikmalaya. Di Tasik mendadak kopling motor saya mulai terasa gak enak. Seperti ada yang gak pas. Saya setel clutch adjustment-nya. Setelah disetel jadi enak.

Perjalanan saya lanjutkan. Sampai di Ciamis, saya ingat setelah isi bensin di SPBU terakhir di Ciamis, motor mulai ngadat lagi. Setel clutch adjustment, beres. Lepas dari Ciamis sampai di daerah Majenang motor ngadat lagi. Pertama karburator ngadat, spuyernya tersumbat kotoran. Bongkar dan bersihkan karburator, motor jalan lagi, Tapi gak sampai 1 km, ngadat lagi. Kali ini koplingnya lagi. Kami harus berhenti utk perbaiki, dan saat itu hujan sangat deras. Sampai jam 10 malam baru beres. Perjalanan dilanjutkan dan kami berhasil sampai di Jogja, jam 3 pagi. Kopling mulai ngadat lagi. Saya ingat sekali, sampai di Kantor Pos sewaktu belok kanan ke Alun-Alun Utara, kopling ngadat lagi.

Di Jogja, kami nginep di satu guest house milik teman dan pagi2 sekali kami cari mekanik utk perbaiki. Kebetulan ketemu dengan mas Andi, kalo gak salah waktu itu dia pengurus MACI Jogja. Kami ke rumahnya dan di sana motor dia perbaiki. Tenyata bukan pekerjaan sederhana, karena transmisi motor harus dibongkar.

Singkat cerita ball bearings (klaher) di transmisi hancur, jadi harus diganti. Mas Andi kemudian berangkat cari ball bearings tsb. Pikiran saya waktu itu, paling apes motor gak bisa diperbaiki dan harus diangkut pake mobil ke Jakarta. Cukup lama menunggu, mas Andi kembali dari perjalanan cari ball bearings.

Begitu parkir motor dia langsung ngomong: "Waaah, bejo tenan ... ono sing duwe ning toko mobil eropa." Terjemahannya: "Waah, beruntung sekali...ada yang punya (jual) di toko mobil eropa"

Akhirnya motor diperbaiki dan kami kembali ke Jakarta sore itu.
Mas Andi, sama sekali tidak mau dibayar. Dia hanya mau dibayar harga ball bearings yang dia beli, hanya Rp 50 ribu. Padahal dia harus bongkar motor.

Sejak itu, motor saya beri nama Bejo.
Wah, pengalaman yang unik juga nih jadi inget turing ke Jogja juga waktu masih bujang dari Jakarta, temen juga trouble di tengah jalan. Ya mirip mirip bro Bob juga, sebentar˛
melipir. Tapi sayang juga ya bro tunggangannya udah di lepas.

Btw, kayaknya kudu bikin thread baru mengenai asal muasal nama tunggangan nih Motor saya yg sekarang namanya Vixen, tapi karena ada inmate yg hewan peliharaannya vixen, ngga jadi pake username itu disini hehe
__________________
Know your skills & save other's life.
Quote:
Originally Posted by crazyman View Post
.... I get bored going in a straight line.
I see a curve in the road..... I get excited. I might even turn around and go through it again.
Journey Photo Album
foxaviz is offline   Reply With Quote
Old 09-30-2013, 02:01 AM   #5735
RDT953
Gnarly Adventurer
 
RDT953's Avatar
 
Joined: Jan 2011
Location: Kobe Japan
Oddometer: 269
Bike is here at last

Quote:
Originally Posted by foxaviz View Post
That'd be great! Surely do, enjoy the journey and stay safe
The trip begins. I've started a ride report. if you're interested.

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=923085
__________________
I'm lost, I've gone to look for myself, if I should return before I get back, have me wait.
RDT953 is offline   Reply With Quote
Old 09-30-2013, 03:37 AM   #5736
foxaviz
Adventurer
 
foxaviz's Avatar
 
Joined: Sep 2013
Location: Klaten, Indonesia
Oddometer: 90
Quote:
Originally Posted by RDT953 View Post
The trip begins. I've started a ride report. if you're interested.

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=923085
Thanks for the link. Surely interested!
__________________
Know your skills & save other's life.
Quote:
Originally Posted by crazyman View Post
.... I get bored going in a straight line.
I see a curve in the road..... I get excited. I might even turn around and go through it again.
Journey Photo Album
foxaviz is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2013, 06:10 AM   #5737
indomoto
n00b
 
Joined: Nov 2013
Oddometer: 4
Absen masbro . . .


indomoto screwed with this post 11-30-2013 at 05:45 PM
indomoto is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2013, 06:59 PM   #5738
teja
n00b
 
Joined: Nov 2013
Location: Bandung
Oddometer: 5
forest is my playground - motovixion

Sunday tracking on Oray Tapa Offroad track Cimenyan Bandung...with New Vixion scrambler



teja screwed with this post 11-30-2013 at 07:10 PM
teja is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2013, 09:34 PM   #5739
ice`breaker
Adventurer
 
ice`breaker's Avatar
 
Joined: Mar 2009
Location: Bandung, Indonesia
Oddometer: 51
Halo

halo apa kabar semua nya .. kapan nih kumpul - kumpul lagi
ice`breaker is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2013, 07:08 AM   #5740
Kootenai Rider
Displaced Adventurer
 
Kootenai Rider's Avatar
 
Joined: Nov 2008
Location: Hong Kong for now. Idaho before and later
Oddometer: 2,219
Greetings from Hong Kong.

If I was to travel to Indonesia to do holiday by motorbike, are there bikes I could rent? Or would I be better to buy, then sell before I leave?

For driving could I get away with only USA or Hong Kong driving license or would I need special driving permit for a short time stay?

Thank you in advance.
__________________
Like most great inventions, it is fantastic when used for its intended purpose, but in the hands of a villain, or worse, an idiot, it wreaks havoc.... - A-bone

2012 KTM 250XC-W "Ginger"
Kootenai Rider is offline   Reply With Quote
Old 12-30-2013, 05:09 AM   #5741
blek
Adventurer
 
blek's Avatar
 
Joined: Oct 2012
Location: Dompu, West Nusa Tenggara, Indonesia
Oddometer: 64
Quote:
Originally Posted by Kootenai Rider View Post
Greetings from Hong Kong.

If I was to travel to Indonesia to do holiday by motorbike, are there bikes I could rent? Or would I be better to buy, then sell before I leave?

For driving could I get away with only USA or Hong Kong driving license or would I need special driving permit for a short time stay?

Thank you in advance.

Hi there. Of course there will be a lot of bike rental here in Indonesia, but it is depends on where you wanna ride. May I know the destination?

Nah, your Hong Kong driving license is OK, but it'll be better if you have International Driving Licence if you planning to go to big city like Jakarta or Bandung.

Oh, and if you plan to ride long, consider buying a second hand bike. It is cheap, around $600-$700.
blek is offline   Reply With Quote
Old 01-30-2014, 04:14 AM   #5742
nikhuzlan
Gnarly Adventurer
 
Joined: Jun 2010
Oddometer: 105
Salam Semua. Kami baru sahaja pulang dari Pulau Sulawesi, touring menggunakan moto Bebek yang kami beli di Makassar. Mulanya kami ingin rental tetapi olih kerana tidak ada moto remtal kami terus beli 5 moto bebek.
Cerita sepenuhnya akan saya poskan di lain masa.

Salam dari Malaysia.

Tip to Tip Sulawesi on little 115cc twist n go scooters.

5 Malaysians. Alex has ridden from Terra Del Fuego to Alaska on an XT660 in 2010, and recently returned from a ride across China into Russia then the Stans using his Tenere. Robert Cheong recently did Thailand/Laos/China to ShangriLa and back. Aki Anis rode Kalimantan and Sumatra apart fro the Malaysian Borneo. Nordin has ridden Borneo extensively. I did West Coast US on an RT then after that rode the Himalayas on Enfields.

We started from Makassar after flying in from our home country Malaysia 13jan2014 and returned 28jan2014.
Tired of playing Charlie and Ewan with our bloated GSAs, the brief was simple. Go there, buy used twist n go scooters and find our way from Makassar to the Southernmost Tip of Sulawesi and make our way up to the most North Eastern Tip.

We could have brought our big DPs along from Malaysia, but where's the fun in doing an ADV Tour on 'real' ADV bikes.

Adventure is about riding to far flung places on the most unlikely vehicle we can find. So the little 115cc 7hp 14inch tyre scooters seems like just the 'right' choice.

There were plenty of travel warnings especially pertaining to the Religious and Tribal issues in Central Sulawesi. Adventure with danger. On scooters. Right down our alley.

We had a blast.

Sulawesi Rocks. We saw only a handful tourists at Makassar, Ratenpao and Manado. Truly "Off the Beaten Path" kinda place.

This is a simple 'off the top' story. A full story will be posted as a thread. Sorry for the poor quality pictures, most were off my Samsung mobile. Better pics in the real thread.

The Beginning



Choosing and purchasing our bikes.


Choices made and paid. Two Honda Varios 115cc, One Yamaha Soul 115cc. One Honda Revo 100cc and a conventional Honda 160cc bike ( Nordin cheated )

L - R; Alex, Robert, Me, Aki & Nordin on our bikes.


My Honda Vario - quite a change from my Honda Integra 700D Scooter back home. But mine all the same.


Day 3. Chilling at Tanjung Bira, about 220km from Makassar. Near Jeneponto, where we found the Southernmost tip of Sulawesi.


The Boatyard, where big wooden boats are built without plans, all using Rule of Thumb.


Passing Kajang heading for Soppeng.




Rain, winds, potholes, little wheels and dim lights.


Roads were well...this is part of the main highway....


Crossed mountains on twisty roads....NICE


Many beautiful beaches


Nordin with friendly village folks


Fishing Villages


I won a little Minion at the local fair, so that kinda followed me all the way to Manado.


Lake Poso. Big waves like an inland sea.


Alex installed a fancy windshield for 1/20th the price of of a Touratech Handguard for my GSA.


Saw a traditional Toraja Funeral Rite ( 12 buffaloes slaughtered )


And their cliffside graves.....


Crossing the Equator. I jumped off the Southern Hemisphere and landed on the Northern Hemisphere.




We took a short cut


To end up by the beach. Again.




I rode my little scooter to places I would not dream off doing on my BMW GSA.


Kids swimming in a clear river.




Eventually we reached Manado, which unfortunately had its worst flooding in recent memory.




Success. Scooters in Sulawesi.


The Manado offshore volcano.


Some craters and an active volcano spewing steam off its fissure.




Our treat at the end of the journey - 5 Star accommodation after rooms with no A/C, hot water and hole in the ground toilets.


Our Victory Dinner of Sorts.


My trustee 115cc 7hp 14inch scooter. The exhaust mount came adrift and the fix was only USD1, and it took all of 20 minutes.


Our Route. Simplified plan.


Small capacity ADV Touring - well "It's the Size of Adventure that counts, not the size of the bike"

I guess a bicycle will be more minimalist than this.....

Full story will be posted in time.
nikhuzlan is offline   Reply With Quote
Old 01-31-2014, 03:58 PM   #5743
crt
Adventurer
 
Joined: Jan 2014
Location: Mojokerto, Indonesia
Oddometer: 18
13-28 = about 2 weeks riding, Awesome
ride GSA and then move to Honda Vario


I'm from Sulawesi (South East), but i never ride that far
crt is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2014, 12:16 AM   #5744
Sparqq
Adventurer
 
Joined: May 2011
Location: A'dam
Oddometer: 67
next week I will be on Lombok and I want to rent a 690 enduro or a 990 adventure. Does some know a shop that is renting this bikes? Or another shop that rents big dirt bikes?

I look forward to get some contact details in advance. BTW I have my international driving licence for big motorbikes.
Sparqq is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2014, 01:01 AM   #5745
RDT953
Gnarly Adventurer
 
RDT953's Avatar
 
Joined: Jan 2011
Location: Kobe Japan
Oddometer: 269
Now I want to go too

I rode through Indonesia from Timor to Sumatra last year and dearly wanted to go to Sulawesi but was running out of time. Now you have me wanting to retrace my route from Thailand back to Indonesia to go to the places I missed out on.
Thanks for posting and inspiring me to return.
__________________
I'm lost, I've gone to look for myself, if I should return before I get back, have me wait.
RDT953 is offline   Reply With Quote
Reply

Share

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

.
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


Times are GMT -7.   It's 05:18 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ADVrider 2011-2014