ADVrider

Go Back   ADVrider > Riding > Trip Planning > Americas
User Name
Password
Register Inmates Photos Site Rules Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 06-09-2012, 12:48 PM   #1
SUD-MAR OP
Adventurer

SUD-MAR's Avatar

Oddometer: 40
Buenos Aires - Ushuaia Oct. 2012

Hy Guys,

My name is Christian I live in Buenos Aires and I am preparing my longest ride Buenos Aires-Ushuaia SOLO.
I will start the ride in October early days for about 20 to 25 days max.
Fm BA I will ride West to Bariloche and keep south upto Futaleufu for crossing into Chile, then keep heading South.

I know many of you have done this before so if you have any tips, places of interest which must be seen pls let me know either around here or on my Blog, http://go4adventure.wordpress.com/

Also if any of you are in route by then would be great to meet for a beer or for riding along part of the way.

Cheers & Safe Ride's
Christian

LET'S http://go4adventure.wordpress.com/
SUD-MAR is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2012, 06:32 PM   #2
Manolito
Patagonia guide

Manolito's Avatar

Oddometer: 237
Christian, yo vivo en Rio Gallegos (Santa Cruz). En Chile vas a bajar por la ruta 7 o volves a entrar al pais y seguis por la 40 ?

Going to Ushuaia? Stop in Rio Gallegos and let's have a beer
Manolito is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2012, 09:06 AM   #3
SUD-MAR OP
Adventurer

SUD-MAR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Manolito View Post
Christian, yo vivo en Rio Gallegos (Santa Cruz). En Chile vas a bajar por la ruta 7 o volves a entrar al pais y seguis por la 40 ?
Hola Manolito,

Todavia no lo tengo definido, hasta Chile Chico voy por la 7 despues vuelvo a entrar en Argentina (Los Antiguos) para bajar por la 40 hasta el Chalten y Calafate o seguir por la 7 hasta Villa O'Higgins cruzar ahi por el paso Rio Mosco o Rio Meyer si es que puedo llegar por alguna ruta dde ahi hasta El Chalten. Despues sigo a el Calafate y vuelvo a entrar a Chile para ir a Torres del Paine. Seguir bajando por la 9 hasta Punta Arenas y ahi cruzar a TDF. Al regreso paso seguro por Rio Gallegos y hare noche ya que son un cuantos km dde Ushuaia, espero nos podamos ver y compartir una rica Birra , vuelvo por la 3 hasta Baires ya que quiero pasar por Puerto Madrin para el avistaje de ballenas.

Como lo ves, es posible ?

Abrazo
Christian

Old 06-10-2012, 09:08 AM   #4
xago
A Hungry Rider

Oddometer: 41
We are going to be doing something similar around that same time. I am sure you know the weather down there much better than us, but isn't Oct stil a bit cold to be headed that far south and in the mountains? Please correct me if I am wrong. We were aiming to do that around December and were delaying our arrive to correspond with the start of summer.
Old 06-10-2012, 10:51 AM   #5
Manolito
Patagonia guide

Manolito's Avatar

Quote:
Hola Manolito,

Todavia no lo tengo definido, hasta Chile Chico voy por la 7 despues vuelvo a entrar en Argentina (Los Antiguos) para bajar por la 40 hasta el Chalten y Calafate o seguir por la 7 hasta Villa O'Higgins cruzar ahi por el paso Rio Mosco o Rio Meyer si es que puedo llegar por alguna ruta dde ahi hasta El Chalten. Despues sigo a el Calafate y vuelvo a entrar a Chile para ir a Torres del Paine. Seguir bajando por la 9 hasta Punta Arenas y ahi cruzar a TDF. Al regreso paso seguro por Rio Gallegos y hare noche ya que son un cuantos km dde Ushuaia, espero nos podamos ver y compartir una rica Birra , vuelvo por la 3 hasta Baires ya que quiero pasar por Puerto Madrin para el avistaje de ballenas.

Como lo ves, es posible ?

Abrazo
Christian
Si vas a bajar por la 40, tene muy en cuenta el combustible ya que como están trabajando en pavimentarla puede haber escasez de combustible.En Bajo Caracoles tenes que cargar si o si pero a un precio astronómico ! Desde O'Higgins hasta El Chalten no vas a poder cruzar (salvo que quieras hacerlo a pie), pero estan trabajando en la ruta que las une para poder hacerlo motorizado en un futuro.
Para ir a Torres del Paine desde Calafate te recomiendo que agarres la 40 y vayas hacia Rio Turbio y de ahi Puerto Natales - Torres del Paine ya que tiene un paisaje hermoso (carga combustible en Rio Turbio porque es mas barato y son solo 7km de diferencia)
Desde Punta Arenas hacia TDF tenes un ferry, que por lo que tengo entendido sale 1 vez al dia. Habría que corroborar ese dato ya que desde Pta Arenas a Rio Gallegos (casi 600km hasta Ushuaia) son solamente 280 y podes utilizar el otro ferry que sale cada 45'

Quote:
Originally Posted by xago View Post
We are going to be doing something similar around that same time. I am sure you know the weather down there much better than us, but isn't Oct stil a bit cold to be headed that far south and in the mountains? Please correct me if I am wrong. We were aiming to do that around December and were delaying our arrive to correspond with the start of summer.
What is cold for you ? it's going to be cold in the morning but can handle it

Old 06-10-2012, 12:09 PM   #6
SUD-MAR OP
Adventurer

SUD-MAR's Avatar

Quote:
Originally Posted by xago View Post
Hi Xago,

October is spring in Argentina and thus not so cold. the average will be around 20/25 celisius during the day and even more, at nights or mornings 10/15 or even less but for sure NOt as cold as winter.

I you decide to head south by then let us know

Cheers & Safe Ride
Christian

SUD-MAR screwed with this post 06-10-2012 at 12:20 PM
Old 06-10-2012, 12:19 PM   #7
SUD-MAR OP
Adventurer

SUD-MAR's Avatar

[QUOTE=Manolito;18879232]Si vas a bajar por la 40, tene muy en cuenta el combustible ya que como están trabajando en pavimentarla puede haber escasez de combustible.En Bajo Caracoles tenes que cargar si o si pero a un precio astronómico ! Desde O'Higgins hasta El Chalten no vas a poder cruzar (salvo que quieras hacerlo a pie), pero estan trabajando en la ruta que las une para poder hacerlo motorizado en un futuro.
Para ir a Torres del Paine desde Calafate te recomiendo que agarres la 40 y vayas hacia Rio Turbio y de ahi Puerto Natales - Torres del Paine ya que tiene un paisaje hermoso (carga combustible en Rio Turbio porque es mas barato y son solo 7km de diferencia)
Desde Punta Arenas hacia TDF tenes un ferry, que por lo que tengo entendido sale 1 vez al dia. Habría que corroborar ese dato ya que desde Pta Arenas a Rio Gallegos (casi 600km hasta Ushuaia) son solamente 280 y podes utilizar el otro ferry que sale cada 45'

Buena Data Manolito, Muchas Gracias.

A pie seguro no quiero cruzar ...crei que era posible...

seguro cruzo por los antiguos entonces y dde Perito Moreno a el Chalten y despues a el Calafate donde me quedo asi ver ese hermoso Glaciar y sus alrededores.

Contame que sale el litro de nafta en Bajo Caracoles ? obvio que llevare un bidon de 3 galones por si las moscas...con lo que puedo hacer aprox unos 200 km si el viento me lo permite

Tengo entendido lo mismo que dde Punta Arenas sale una vez al dia el ferry voy averiguar y despues te informo.

Abrazo
Christian
+*+

Old 06-10-2012, 02:09 PM   #8
Manolito
Patagonia guide

Manolito's Avatar

Aca en el sur el litro de super esta $4.40, en la Esso y petrobras esta unos 20 centavos mas cara.
Hace mucho que no paso por ahi, por lo que no se el precio exacto pero que no te sorprenda que esta por los $7 o mas.

Old 06-11-2012, 05:42 AM   #9
SUD-MAR OP
Adventurer

SUD-MAR's Avatar

Quote:
Aca en el sur el litro de super esta $4.40, en la Esso y petrobras esta unos 20 centavos mas cara.
Hace mucho que no paso por ahi, por lo que no se el precio exacto pero que no te sorprenda que esta por los $7 o mas.

Gracias Manolito por la info, sera cuestion de ahorrar unos Kristinas mas digo unos pesitos mas

Old 06-11-2012, 07:03 PM   #10
Manolito
Patagonia guide

Manolito's Avatar

No hay drama. Cualquier cosa pregunta nomas que por ahora no muerdo

Old 06-11-2012, 09:08 PM   #11
Dan Man
ex-adventurer

Dan Man's Avatar

Oddometer: 428
The shortage of gas is a possibility. I ended up buying a spare can in Cochrane, Chile and lugging that to El Chalten.

I am not sure if it is windy all year around, but that will. makes fuel milage much worse.

Tres Lagos no longer has a gas station, you can buy petrol there but it is something stupid like 15 pesos? (roughly 4x what it should cost).

Enjoy your trip! I was freezing in Febuary haha.
Old 06-12-2012, 06:39 AM   #12
SUD-MAR OP
Adventurer

SUD-MAR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dan Man View Post
The shortage of gas is a possibility. I ended up buying a spare can in Cochrane, Chile and lugging that to El Chalten.

I am not sure if it is windy all year around, but that will. makes fuel milage much worse.

Tres Lagos no longer has a gas station, you can buy petrol there but it is something stupid like 15 pesos? (roughly 4x what it should cost).

Enjoy your trip! I was freezing in Febuary haha.
Dan Man Tks for the tips !!!

I will take as fm the start (Buenos Aires) a Fuel Can...just to be on the safe side as you never know when or where gas will be Out in Patagonia.

In Spring the winds start to hit in the region...but not as hard as in summer which is the windiest season.

The temperature in October are for sure colder than in February...hope my Rukka Armas makes the job well

Cheers
Christian

Old 06-12-2012, 07:49 AM   #13
Dan Man
ex-adventurer

Dan Man's Avatar

Oddometer: 428
and the wind blew me over twice north of Tres Lagos :(

I also saw it blow over a parked bike.
Old 06-12-2012, 08:04 AM   #14